Tart sa kruškama


Da ne zaboravim recept


100 gr putera
100 gr šećera
3 velika jajeta
izrendanu koricu pomorandže
punu kašiku cejlonskog cimeta-po želji stavljajte, mera cimeta bez jedne supene kašike ja ne priznajem
380 gr brašna(meko tip 400) možda još tih 20 gr pa da bude do 400gr

                                

Puter i šećer prvo umutiti pa onda dodati jaja, koricu pomorandže i brašno. Premesiti rukom, pošto je ovo sipkavo testo može u zamrzivač na pola sata ili u frižider na 45 minuta, ali oprobano može i bez lađenja.
Razviti oklagijom na debljinu jedan cm i veličinu pleha, moj je kružni dimenzije 26cm, od viška testa napravite pletenicu al sačekajte sa njenim prilepljivanjem za osnovu.
2 velike kašike džema po želji, za ovu priliku dzem od trešanja(bez aditiva) i 4 velike kruške koje sam u nadi da će dobiti purpurnu poju "barila" u mešavini za vino(karanfilić, korica pomorandže, cimet) plus jedno 5 filter vrećica nekog jabuka cimet čaja, što bi se reklo osnova hibiskus. Barilo se tako barilo i nikako da porumeni ko na slici što sam vidla i odlučim ja da nakapam 3-5 kapi, crvene boje, kad je nam sve organsko neće nam ništa biti od malo E boje. i zarumene se bogo moj. Al samo spolja. tad odustah od sulude ideje, počeh da psujem al kako da bacim, neprskane al ožarEEne kruške. Iseckam ih poređam ih preko onog džema pa dodah ko branu onu pletenicu od ranije i  zapekoh na nekih 180 stepeni, ja pola sata a vi sa vašim šporetom ne znam. Sve u svemu, miriše ko ludo, ne znamo kako što pre da ga oladimo na plus 40 stepeni napolju, severac se pojavi i oladi za deset minuta i donese kišu, al nije kiša bitna, no se mi lepo osladismo. Što bi moja baba rekla, ubavo, a verujem i da bi bila ponosna, al tako ti je to, no bitno da je spominjemo.

I tako uslikah ja pola da se vidi, jer drugi deo nestao još noćas u akciji.

P.S. u nekim sličnim tartovima neko doda pola ili četvrtinu kesice praška za pecivo. Po meni nema potrebe jer svakako ovo testo nije namenjeno da se podiže-uvećava. Voće i džem birate po sezoni ili željama. U slućaju da slatko ludilo želite da pojačate, možete kao ja nekad da zalijete -prelijete obrok karamelom.

Grlim.

Comments

Popular Posts