Božićne čarolije (II deo) Božićno žito

Hm hm, Božićne čarolije su svakako beskrajni projekti koji mogu početi već početkom decembra i ukljčuju sve od najmlađih do najstarijih članova vaše porodice. U nekim slučajevima kao što je trenutno moj, ne trebaju vam deca da biste se poput mene igrali. Iako je meni-nama inspiracija Jagodica koja uskoro pristiže vi se svakako možete igrati sa vašom decom.
Ovom svečanom i radosnom prilikom pripremala sam Božićnu pšenicu to jest Božićnog ježa pa sam napravila više komada jer su ježonje bile i za poklon.
Za ovu priliku biće Vam potrebno sledeće:
Najlon čarape
Piljevina
Plastične oči i dvostrano lepljiva traka u slučaju da oke nisu samolepljive
Pšenica
Markeri
Rumenilo
Plastični bokal ili uža dublja posuda
Makaze

 U plastičnu posudu-bokal staviti čarapu tako da njene ivice prelaze preko posude, kako biste lakše ubacivali i raspoređivali piljevinu. Nakon što rukom rasporedite piljevinu i oblikujete ježa ubacite sa jedne strane pšenicu.

Nakon ovog postupka dobro raširite, stegnite čarapu i vežite njen kraj. Što je čarapa "lošijeg" kvaliteta to će pšenica lakše prolaziti prilikom rasta.


Nakon što ste lepo fiksirali i oblikovali ježonju možete prilepiti oči. I ako se možda u nekom trenutku oke odlepe zbog vlage, lako se daju vratiti na prvobitno mesto.


Crnim marketom iscrtajte usta nos i možete staviti rumenilo.


Ja sam koristila i beli chalkmarker za pegice.


Nakon što ste završili sa ulepšavanjem, ježa stavite na tacnu i prelijte vodom, tako da piljevina bude vlažna. Ovaj postupak zalivanja ćete ponavljati više puta nakon što utvrdite taktilno dal je piljevina suva ili nije. Kada jednom budete prelili piljevinu vodom, ne morate je više polivati, već možete stavljati vodu na tanjir jer će je svakako piljevina upijati i ravnomerno raspoređivati.


Na ovaj način pšenica će vam isklijati i porasti za najviše 7 dana. Iako znamo da je običaj sejanja Božićne pšenice u vreme svete Varvare i Svetog Nikole do Božića će prilično porasti.

Posle Božića su ježonje "šišale" moje mačke jer je mlada pšenica zdrava da se konzumira i od strane  ljudskog i mačećeg sveta.

Lep pozdrav i srećan Božić.



Comments

Popular Posts