Šator za klince i klinceze

Ovaj sada već čudesan projekat smo napravili za vreme vanrednog stanja, jer bilo je potrebno animirati J. a ne ponuditi najlakše rešenje zvano tv. Pokušah da napišem i objasnim što bolje još pre mnogo dana(meseci), ali nije mi se dalo da na vreme objavim.

 

Inspo:Šator je s početka vanrednog stanja bio u ponudi trgovinskog lanca Lidl ali nismo uspeli da nabavimo svoj primerak na vreme, pa smo se svesrdno potrudili da ga napravimo profesionalno i da postane više nego lep kutak za igranje, čitanje, maštanje. 
Inače smo u šetnji i prirodi provodili više od tri sata dnevno i prolazimo rutu nosiljka/kolica između 10-15 km dnevno od najranijeg(najmlađeg) J.uzrasta tako da je  period zabrane kretanja učinio sve da skoro pa svakodnevno smišljamo nove zanimacije kako bi naša mišuljica bila adekvatno animirana.

Za šator dimenzija 85 x85 od materijala će Vam biti potrebno:
Dugačke drvene oblice x 4 dužine 180 cm
Bušilica da na oblicama napravite rupe
Kanap 1m da provučete kroz oblice rupe i fiksirate konstrukciju
Pamučni materijal  (koristila sam ameriken platno za osnovu i dezenirani za ulaz u šatoru)
Paspul traka umesto porubljivanja
Komad čipkane trake za dekoraciju+po želji možete praviti peruške, zastavice
Opciono 2 dugmeta

Postupak
Naš stan je mali pa smo adekvatno prostoru napravili šator manjih dimenzija kako veliki šator ne bi gušio prostor i ostavljao nam malo mesta za igru. Vi možete napraviti šator 100 ili 120 cm osnove s tim da biste trebali povećati visinu platna na 140 cm.
Pa da počnemo!
Na tepihu sam krep trakom obeležila, napravila kvadrat dimezija 85x85 cm.
Oble letve smo isekli na stovarištu na dimenzije 180, izbušili smo rupe ufiksirali kanapom i postavili konstrukciju. 



Dakle na slici je jasno pokazano kako treba iseći platno i to je sve platna što vam je potrebno.
 ova skica je naravno za jednobojno platno, ukoliko birate platno u dezenu, onda morate gađati naličje pa vam onda i više platna treba. Paspul traku sam koristila umesto preciznijih  poruba sa spoljne strane. 
Prema slici isecite platno a sa jednakokrakih trouglova iseći vrhove od 2 cm kao što sam docrtala. Ovi dugi pravougaonici od 11 cm će vam služiti da se kroz njih provuče obla letvica. Sve spojite porubom po visini pa ćete nakon toga sa gornje i donje strane koristiti paspul traku i proštepati. Nakon ovog koraka pravugaonike proštepati visinom sa unutrašnje strane. Deo kroz koji se ulazi možete sami birati koliko visok da bude pa sa unutrašnje strane platna koje će se videti i spolja prošijte neko dezenirano platno i ponovo porubite paspul trakom. Bilo bi praktičnije da napravite i zakačaljke u vidu dugmeta i omčice od iste paspul trake ili od tkanine.


                                                    Ovako to izgleda iz ptičije perspektive.

Platno koje sam ja koristila je Ameriken u bež boji, i komad dezeniranog platna koji mi je ostao od ranijeg šivenja. Za pod dno sam iskoristila deo ogradice za bebe i jednu kocku od eva pene.
Po želji možete praviti zastavice, ubaciti lampice(led-ne greju), jastuke, meke lutke i razne druge ukrase.

Nadam se da sam vas inspirisala da se pozabavite šatorčićem. 
Ukoliko jesam delite samnom vaša iskustva.
Do narednog čitanja LJUBAC! 


Comments

Popular Posts