Ružice od jabuke i lisnatog testa

Trudim se da jedemo zdravu, ukusnu i oko ugodnu hranu. Jer hrana nije samo lopata pa trpaj u se.

To govorim iz ličnog iskustva kako sam proživela da mi hrana bude uteha, sreća i nesreća i na kraju dobih opomenu pred uključenje (insulina) u vidu trudnoće sa izuzetno patološkim rezultatima OGG(test opretrećenja glukozom) testa a kasnije i vođenja celokupne trudnoće po bolnicama, endokrinolozima i lekovima. A nije da u trudnoći nisam vodila računa. Prema preporuci lekara ugojila sam se svega 2 kg, što će reći da sam smršala. Trudnoću sam započela sa 70 kg što je za moju visinu i prema BPI, debela bato! Ne radi se tu o debljini ne znam ti ja kakvoj, već o izuzetno lošim navikama zbog kojih sam gubila energiju a taložila kilograme koji su zapravo jako dugo bili tu. U trudnoći sam dosta čitala i naučila o hrani, vodeći računa o sebi vodila sam računa i o biću koje tek treba da ugleda svetlost dana. Loše navike se prenose na naše potomstvo putem krvi, osećanja, a isto tako kada dođu na svet imaju za uzore roditelje koje oponašaju. A bolnice, i deca koja jedu industrijske gluposti, e pa ne, NE HVALA, dosta je bilo rekoh sebi. I ne ja nisam ekspert za vašu hranu i vaše telo već sam naučila da vodim računa o svom.
Ono što sigurno nećete naći na netu je dijeta za trudnice jer tako nešto ne postoji. Takođe naićiće te na dijete za dijabetičare, kao i predlog jelovnika, od kojih na primer nećete smeti da jedete dimljenog lososa ili nešto što npr nije preporuka da trudnice jedu u velikim količinama ili će vam biti muka od te hrane.
Ono što je zaista tačno je da hrana koja se duže termički obrađuje povećava svoju kalorijsku vrednost. Recimo brašno od prosa i kardamom imaju visok glikemijski indeks. Hrana koja je na primer odlična i prirodan regulator šećera je jagoda, avokado, boranija. Verovali ili ne krompir je jako dobar, iako je skrob, potrebno mu je više vremena da se razloži, kukuruz isto, što je super zbog sitosti i nema opasnosti od naglog pada šećera. Bareno i sveže su vaši najbolji drugari.
Takođe jako je bitno količinski unos hrane, ne sme se gladovati jer tad nivo šećera baš opada i po uzimanju hrane naglo skače i brzo opada, pa je u biti potreban balans, što u prevodu znači manje je više i češće je bolje. Pet do šest malih obroka i ono što je stvarno dosadno je plan obroka unapred tako da zaista se dosta razmišlja o hrani iako se ne jede baš toliko. Ukoliko se nešto gricka to može biti badem. Ja sam pojela džak pečenog slanog badema za celu trudnocu, to je bila moja grickalica, moj slatkiš, moje sve.

Što se tiče postpartum ishrane, prvih 5 meseci su bili krompir, hleb, meso, pirinač, čajevi, kafa, povremeno sam pila sok od jabuke jer on navodno povećava laktaciju(ha ha), jer grčevi su nas rasturili a sve se moglo dovesti u vezu sa grčevima (danak na neiskustvu). Posle toga ponekad kisela(iako sam je kidala u trudnoći, jer su neka skorija istraživanja dokazala da snižava nivo šećera u krvi a i prijala mi je ruku na srce), ništa sok, ništa slatko ili baš baš ponekad, više aktivnosti pešačenje 10-15 km (dnevno sa bebićkom)to je bio moj i njen ventil, jer sam u trudnoći morala da strogo mirujem, još uvek dojim, pijem dosta vode-dooosta. Takođe, imala sam izuzetno stresne situacije zbog gubitka člana porodice pa verujem da je i to doprinelo svemu, zapravo sigurna sam.

S obzirom na gubitak od skoro 20 kg u nekom momentu je bilo i okruglo 20, mnogi su me pitali, koja je moja tajna, jel držim dijetu i šta radim pa rekoh da još jednom rezimiramo.
A da je lako nije, sećam se kad sam bila trudna da sam se budila iz sna jer sam u snu jela slatko. Voće nisam jela, a ako bih ga pojela i to na primer Greni Smit jabuku šećer se ne bi spuštao ni posle dva sata sa 10mmola. Pa budem gladna na putu do lekara, a ništa nisam ponela, a šta sad da jedem, a ne smem, a onda čekanje po redovima, kontrolama, brojiš i prebiraš po bademima ko po stotinama dolara, svaki kao dragulj. A sad jedem normalno iako šećera više nema, ne želim da ga ponovo provociram, a insulin se na žalost troši pa ne želim da ga trošim na grickalice, sokove i razne konditore.  Ovako se znatno bolje osećam, kao da mogu da pomerim planine. Kupujem samo sirovine ostalo sama prirpemam. Vaga kaže bolje i parče torte nedeljno nego po čokoladica dnevno. Naravno i imati bebu&dete je sasvim druga priča pa nosanje, jurcanje tamte vamte.

Naravno pojedemo nešto slatko, ali domaće, za nju me ništa ne mrzi tako da sam stalno na zadatku da nađem nešto superukusno i supezdravo ili bar koliko god da moze da bude zdravo. Ranije pisah da šećer nije konzumirala do 13 meseci tako da ako će ga jesti neka ga jede sa proverenim sastojcima i homemade. Bez monoglutaminata i pojačivača ukusa i EEEE od kojih ne boli samo glava.

Danas smo za užinicu jeli ružice od lisnatog testa. Lisnato testo možete kupiti, a možete ga i napraviti pa da umesto margarina stavite puter, i onda ga istanjite na 3-5 mm isečete na trakice i umešate šećer i cimet. Brdo cimeta. Pa uzmete omekšali puter, realno treba vam mrvica jer ga koristite samo kao lepilo ili možete i vodu za šećer i cimet i pospite duž celih trakica. I onda operite jabuke i isečete prvo na pola, pa na tanjušne kriškice i ređajte po ivici tako da vam ostane polovina testa kojom ćete da preklopite i ušuškate kriškice jabuke i onda sve srolajte i stavite u papirnu korpicu pa u kalup za mafine i pecite na 180 stepeni dok ne porumene. Pa kad ih izvučete iz rerne pospite ih šećer prahom i uživajte ko carevi. I oko i ruka i ukus, a i zasiti da se razumemo. Jedna je dovoljna za užinu.

Ukoliko imate pitanja tu sam za sve odgovore.
Ljub na kub.



Comments

Popular Posts