Gnomomanija (Patuljci-Deda Mraščići)

Već više prethodnih godina gnomići su must u novogodišnjim postavkama i dekoracijama. Od kada je skandinavski tip uređenja preuzeo primat nad svim ostalim oni su se polako uselili i u naše balkanske domove. Oni su jednostavni, svedeni, vire im samo preslatki nosići ispod kapa.
U svom posedstvu do sada imala sam tri.
Evo više primera šta sve možete napraviti sami kod kuće u kombinaciji boja koji vama odgovoraju sa budžetom koji je daleko prihvatljiviji od bilo kog kupovnog(gotovog proizvoda).


 Pa da počnemo sa ukrasima za jelku.

Ukrasi za jelku

Od materijala je potrebno:

Kanap
Komad filca
Bela vunica
Drvena perlica
Makaze
Pištolj za vruće lepljenje
Po želji komad bilo koje tkanine za srce








Priprema

Napravila sam pom pom od vunice, lepo oblikovala u lopticu.
Vezala oko pom pom-a kanap sa dugačkim trakama (Slike 1  i 2).
Isekla sam filc makazama tako da dobijem kupastu kapu i zalepila lepkom , vrh ostavljen slobodan kako bih mogla da provučem konopac (Slika 3)
Nalepila duž oboda unutrašnjeg dela kape lepak, provukla konopac i samim tim zalepila pom pom na kapu (Slika 4).
Nalepila sam drvenu perlicu na mesto nosa i dodala srce koje sam isekla od komadića tkanine i prilepila toplim lepkom . Takođe kroz kanap sam provukla još jednu perlicu kao vrh kape (Slike 5 i 6)
Slike 1 i 2 ( Pravljenje pom-poma i vezivanje trake)

 Slika 3 ( Probam isečenu kapicu koju lepim toplim lepkom sa zadnje strane)

Slika 4 ( Provukla sam konac i zalepila kapu za pom-pom)

Slika 5 (Zalepila sam topli lepak po perlici i stavila sa prednje strane pom-poma)
Slika 6 (Provukla sam perlicu za vrh kape na gnomiću i zalepila srculence od tkanine-filca)

Gnomić ukras

Od materijala je potrebno:

3 para čarapa ili dva para čarapa jedan komad filca
kameni puder u prahu i četka za puder (opciono kao fiksator pudera, lak za kosu)
deblja kesa za zamrzivač
koflin(sintetičko punjenje)
pirinač
veštačko krzno(hobi radnje)
makaze
igla & konac
gumica za tegle
pištolj za vruće lepljenje
                                                                                   šolja kao pomoć
                                                                                   skalpel
                                                                                  (Slika 1)

Priprema

Belu čarapu staviti  u šolju i prebaciti preko ivice višak čarape.
U čarapu staviti kesu od zamrzivača i napuniti je pirinčem, te vezati kesu i iseći višak bele čarape(Slika 2). 
pri vrhu uhvatiti prstima komadić čarape i vezati gumicu za tegle i kroz mali otvor ubacivati malo po malo koflina do željene veličine nosa. Onda uzeti iglu i konac i opšiti nos kako se ne bi raspao u toku daljeg rada. Gumicu možete a i ne morate skidati. Na redu dolazi šminkanje nosa, kameni puder naneti četkicom kako bi gnomić imao rumeniji nos u odnosu na bradu . Lakom za kosu poprskati nosić kako bi se fiksirao puder (opciono).
Nakon što našminkamo nosić prebacujemo preko deda mraza još jednu čarapu koja će zapravo biti deo njegovog tela, outfita. Ja sam koristila debelu grilon čarapu sa radom koja mi je poslužila za sve gnomiće, a vi možete i običnu, dakle, onu koja se ne para. (Slika 3)
Iseći skalpelom veštačko krzno, pri tom voditi računa da ne sečete makazama, već po poleđini veštačkog krzna. Nežno povlačiti skalpel kako ne bi odsekli duge dlake jer će brada loše izgledati. Iseći i deo oko nosa na veštačkom krznu (Slika 4).

Deblja čarapa će biti kapa pa nakon što nalepite bradu pažljivo oko nosa, nalepiti i kapu (čarapu), vrh iseći pa po želji napraviti pom pom ili iseći trakice i svezati kanapom. Za kapu možete koristiti i filc umesto čarape (Slika 5). Kao dekoraciju možete koristiti perlice, dugmiće, delove polomljenih novogodišnjih ukrasa, veštačke biljke i sl.
Deluje komplikovano al zapravo je lako. Ovo može biti divan božićni(novogodišnji) poklon. 
Pa uposlite divne male vredne ruke.
Slika 1( Potreban materijal)
                                                      Slika 2 ( Pirinač u kesi -čarapi)
Slika 3 ( Nos je prvo sakupljen gumicom, napunjen koflinom i prišiven, radi sigurnosti, koncem.
Puderišemo ga i fiksiramo lakom za kosu pre stavljanja brade)
Slika 4 (Bradu prvo lepimo ispod nosa a tek onda sa strane)

Slika 5 (Na samom kraju lepimo kapu i eventualno dodajemo ukrase)

Poslednji gnomomanijski momenat je Novogodišnji venac.

Novogodišnji venac


Dok smo kitili jelku jedne male nestašne ruke su dohvatile novogodišnji venac i uspele su da ga razbucaju.
Bio je to venac od ispreplenih suvih grančica ukrašen filcanim ukrasima. Pa je hitno trebao neki upcycle.

Dakle, potreban materijal:

Venac od isprepletenih granja
Jaja od stiropora
Komad bež tkanine (za nos)
Čarapa
Filc(za kapu)
Veštačko krzno (za bradu)
Bela vunica za kosu (pletenice)
Neke veštačke bobice
Šišarka
cca 15 cm veštačkog zimzelenog drveta (deo sa grane ili girlande)

Jaje sam umotala u grilon čarapu (onu koju sam ranije pominjala) i prilepila toplim lepkom sa gornje i donje strane (videti sliku 1).
Zatim, komad bež tkanine, vam je potreban za nosić, iseći u krug pa porubiti  duž kruga i smestiti komadić koflina pa zatim stegnuti i svezati čvor (Slika 2). Isekla sam filc kako bih pripremila kape, moj filc je bio debeo pa sam umesto lepljenja, ušila kapu iglom i koncem (slika 4). U ovom momentu nos i kapa su gotovi. Za muškog gnomića iseći po istom principu iz gornjeg teksta veštačko krzno za bradu, pa prvo iseći bradu, a zatim zalepiti nos, pa bradu i na kraju kapu. Voditi računa da se sve uklopi pre nego što zalepite, to jest premerite gde bi trebao biti nos, kapa, brada, pletenice. Za gnomicu, biće vam potrebna bela vunica od koje ćete napraviti pletenice koje se zalepe za vrh jajeta (slika 3), pa onda nosić i preko kapa do vrha nosića.
Gotove gnomiće zalepiti jedno za drugo pa onda na venac od granja (slika 5), naknadno dekorisati šišarkama koje možete seći na manje ili na cvetove sa jačim makazama, girlandu i veštačke bobice.

Slika 1
Slika 2(Proba nosića)

Slika 3(Pletenice zalepljene)

Slika 4 (Sečenje kape i ušivanje)

Slika 5 (Prilepljeni gnomići)


Kuća mi je puna razlih džidžaprca koje čekaju u mraku svoju priliku, pa većinu materijala nisam morala da kupim.

Sjajno sam se zabavila i igrala, nadam se da ćete i vi.
Ukoliko sam vas inspirisala da uradite slično, šaljite sličice.
Do sledećeg čitanja šaljem zagrljaje.

Comments

Popular Posts