Zasavica-Specijalni rezervat prirode

Za početak da zastanem, učinim duboki naklon i da istaknem sledeće, priroda je najlepša umetnost na svetu. Lepotu njenih boja, zvuka i mirisa pokušavamo već kroz milenijume da predstavimo na raznolike načine. Iako kroz realističnu sliku, video, možemo da vizueliziramo sebe na raznim mestima, ono što ne možemo  je da osetitimo miris morske vode, kišu na ramenima, povetarac u kosi, pahulje koje se tope pri sudaru sa našim obrazima, šaku koja klizi kroz žitno polje. Iako slika govori hiljadu reči, prirodu treba osetiti svim čulima. Čovek kao deo prirode treba da bude jedno sa njom. Ovo je bio mali uvod u moje viđenje prirode.
A da li ste znali da u neposrednoj blizini Sremske-Mačvanske Mitrovice podzemnim putem izvire reka Drina? Specijalni rezervat prirode Zasavica, možda ne toliko poznat krije autohtone vrste koza, ovaca, podolskog govečeta, krava, mangulica, konja, čapljica, orla belorepana, dabrova, vidri, meduza i ribica.  Divno je što svim ovim krznenim životinjicama možete prići, pomilovati ih. Ovo je sjajan način da najmlađe upoznate sa životinjicama, družite se sa prirodom, jer osim graje dece, povremenog rika i njakanja umesto muzike čujete cvrkut ptica. Ova mala oaza pored životinjica nudi i krstarenje rukavcem Save, koliko sam razumela samo vikendom, ali možete iznajmiti kanuu. U napadu gladi, u restoranu rezervata možete se okrepiti uz gulaš od mangulice. Možete kupiti domaće proizvode kao što su magareći sir, kobasice, sapun, liker, ...Ono što je specifično za svaki rezervat je sloboda u kojoj uživaju ove životinje. Meni će sa ovog druženja, posebno ostati draga magarica koju sam prozvala Donka i u koju sam se momentalno zaljubila.





















Volim je jer je stara, jer ima povredu na nozi, gljivičnu infekciju, toliko da bih je dovela kući, jer svako živo biće zaslužuje ljubav. Oko crno, duboko, noga povređena ali me prati.







Comments

Popular Posts