Prokelj čorbica za dvoje

Moram priznati da odista volim da kuvam. Do duše ne baš svaki dan, ali trudim se da to radim barem tri do četiri puta nedeljno. Vikend kada se mora pojesti nešto na kašiku čuvam za baš ovake brze recepte.
Ovog puta ti predstavljam baš taj mali okrugli "bljak" kupusić (pleonazam -al mi baš tako slatko da ga zovem). Moram priznati da sam mrzela boraniju, brokoli, kelj, prokelj i sva ta zelena čudesa kao mala. Međutim tog  hladnog dana, upoznali smo se u toploj činiji on i ja. I od tada ostalo je istorija. Kada je zurio iz činije iz nekakve beličaste supstance u mene, gutala sam knedle na samu pomisao da ga probam, ali iz pristojnosti prema mom domaćinu morala sam da pojedem. Na prvi srk, Jubav ljudi! Slatkasti kupusić koji se raspada na ugriz u preukusnoj čorbici. I od tada srećemo se često na ovaj ili onaj način na kašici.


Sastojci:
Pola glavice crnog luka
Koren celera po želji
Dve šake proklja
Velika šargarepa
kašika brašna
2 kašike pavlake (može se dodati i pavlaka za kuvanje)
1 kuvano žumance
Začini (So, kurkuma, ljuta tucana paprika, suvi vlašac, bibera i malo mirođije)
Priprema:
Luk iseckati zajedno sa celerom, i staviti da se prodinsta na dve kašike ulja, zatim dodati naribanu šargarepu i izdinstati još malo. Dodati jednu kašiku brašna naliti vodom u koju dodamo prokelj, te poklopimo da se kuva. Sa druge strane obarimo jaje, žumance izgnječimo u činiji i dodamo pavlaku. Dobro umutitmo i izručimo u povrće koje se kuva. Dodati začine, ostaviti na laganoj vatri još 5 minuta i voila, to je to! Ide savršeno uz domaći hleb.  









Comments

Popular Posts